واحد تحقیق و توسعه

واحد تحقیق و توسعه شرکت بلبرینگ ایران در اسفند 1383 با مجوز وزارت صنایع و معادن و به منظور توسعه فعالیت‏های تحقیق و توسعه شامل توسعه محصولات جدید (کیفی و کمی)- ارتقاء و تغییر تکنولوژی تولید برینگ، افزایش بهره‏ وری، کاهش هزینه‏ ها و ... تأسیس شد.

واحد تحقیق و توسعه به منظور برآورده کردن مسئولیت‏های خود به سه واحد کنترل پروژه، طراحی فرآیند، تکنولوژی و طراحی محصول و ابزار تقسیم شده است.

واحد پروژه

در این واحد با استفاده از نرم‏ افزارهای کنترل پروژه MS Project، پروژه‏ های تعریف شده در زمینه ‏های مختلف از جمله: پروژه محصولات جدید، پروژه طراحی و ساخت ماشین‏ آلات و تجهیزات تولیدی/ کمک تولیدی و پروژه‏ های بهبود، کنترل و مدیریت می ‏شوند.

یکی از اهداف اصلی تحقیق و توسعه، توسعه کمی و کیفی محصولات (برینگ‏های) تولیدی شرکت می‏ باشد و در این راستا از حدود ۱۰ سال پیش این واحد با همکاری واحدهای مختلف تولیدی و پشتیبانی شرکت همزمان با توسعه محصولات خودرویی در کارخانجات خودروسازی داخلی، اقدام به طراحی و ساخت برینگ‏های مورد مصرف در خودروهای جدید داخلی کشور نموده است. در این راستا، برینگ‏های مورد مصرف در خودروی پراید (69349/310 و 11749/10, 68149/10) و4 تایپ برینگ گیربکس خودرو پژو 405 AB-40559 و 69349A/310 وN 41627 H300 (رولر برینگ استوانه‏ای) و 32005 (رولر برینگ مخروطی) در واحد R&D طراحی و اکنون به صورت انبوه تولید می ‏شود لازم به ذکر است مراحل مختلف طراحی اجزاء، ابزار ماشین ‏آلات و تجهیزات کنترلی این تایپ‏ها و برینگ‏های دو ردیفه اکسل عقب و جلو خودرو پژو 405 در واحد طراحی شرکت به انجام رسیده است.

در واحد پروژه همچنین تعدادی پروژه بهبود در جهت بهبود فرآیند تولید شامل ارتقاء کیفیت، کاهش ضایعات، کاهش هزینه‏ های ساخت، اتوماسیون و ... تعریف شده که با همکاری واحدهای تولیدی و پشتیبانی شرکت در حال انجام می ‏باشد. در همین راستا مدیریت پروژه طراحی و ساخت ماشین‏ آلات تولیدی شامل رولر پرکنی واحد مونتاژ، بسته‏ بندی و ... هم‏ اکنون در این واحد انجام می‏شود.

 

واحد طراحی فرآیند

در راستای اجرای سیستم مدیریت کیفیت در شرکت، این واحد تحت عنوان واحد طراحی فرآیند و مهندسی مسئولیت تهیه مدارک فنی سیستم مدیریت کیفیت محصولات شرکت را بر عهده دارد. برای این منظور کلیه مدارک ذیربط شامل: کارت‏های عملیات و بازرسی کنترل ورودی، حین تولید و نهایی (OPSControl plan، OPC، PFMEA، مشخصه ‏های مهم محصول- فرآیند و ماتریس، لی ‏آوت جریان ساخت، Test plan و ... تحت عنوان مدارک SQA برای کلیه محصولات تولیدی در این واحد تهیه و بصورت کنترل شده در اختیار واحدهای تولیدی و کیفی قرار می ‏گیرد.

همچنین مدارک SQA تهیه شده، جهت تضمین کیفیت محصولات تولیدی توسط مشتریان، به صورت تائید کنترل شده برای تمامی محصولات تولیدی به مشتریان شرکت (ساپکو- مگاموتور- نیرو محرکه و ...) ارسال می ‏شود.

واحد تکنولوژی و طراحی محصول و ابزار

در این واحد با استفاده از روش مهندسی معکوس (Reverse engineering) ، طراحی یک محصول (برینگ) جدید انجام می‏شود برای این منظور یک محصول جدید که توسط مشتری و برای تولید ارسال می‏شود بعد از طی مراحل امکان‏ سنجی ساخت، در این واحد دِمونتاژ شده و اجزاء برینگ شامل رینگ داخلی، رینگ بیرونی، اجزای غلتان و کیج جداسازی می‏شود و پس از تهیه المان از هر کدام از اجزاء و با بزرگ‏نمایی حدود 50 برابر نقشه اولیه اجزاء برینگ تهیه و بعد از تائید اقدام به طراحی ابزارهای ماشین ‏آلات تولیدی می‏شود. بدین ترتیب برای کلیه ماشین‏ آلات تولیدی (تراش اولیه، پرس ساچمه/ رولر، پرس کیج، سنگ‏زنی و پولیش رینگ/ ساچمه رولر و همچنین مونتاژ و بسته ‏بندی) کلیه ابزارهای مورد نیاز طراحی می‏گردد. همچنین طراحی ابزار و تجهیزات کنترلی محصولات جدید در مراحل مختلف فرآیند تولید نیز با همکاری واحد کنترل کیفی در این واحد انجام می‏شود.

در واحد طراحی، همچنین نقشه کلیه ابزارهای مورد نیاز ماشین ‏آلات شرکت تهیه می ‏گردد. این واحد متشکل از یک نفر مدیر تحقیق و توسعه، دو نفر رئیس طراحی و پروژه می‏باشد که کارشناسان طراحی، مسئولیت تهیه و طراحی نقشه‏ های فوق را بر عهده دارند.

سامانه اصالت کالا
3000151617

درباره ما

شرکت گسترش صنعت بلبرینگ ایران (IBC) در هشتم آبان ماه 1348 با مشاركت شركت SKF سوئد، تأسيس شده است. اين شركت، بلبرينگ و رولر برينگ‌هاي مخروطي را براساس مشخصات ارائه شده توسط ISO (سازمان استاندارد جهانی) توليد می كند.

دریافت کاتالوگ

اطلاعات تماس

  • آدرس کارخانه: ایران، تبریز، شهرک صنعتی منطقه غرب، شرکت گسترش صنعت بلبرینگ ایران
  • تلفن کارخانه: 3-04134451031
  • تلفن فروش: 04134450787
  • ایمیل: info@ibct.ir