رولربرینگ های استوانه ای

رولر برینگ‏های استوانه‏ای (Cylindrical Roller Bearings)
    
      در انواع مختلف رولربرینگ‏ های استوانه‏ای رولرها توسط لبه‏ های یکی از رینگ‏ها مهار می‏شوند و با قفسه مربوطه و رینگ لبه ‏دار تشکیل یک مجموعه را می‏دهند. رینگ می‏تواند در صورت نیاز جدا شود. در نتیجه می‏توان رینگ‏ها را جداجدا و به صورت فشاری در جای خود جازد. این مسئله نقش مهمی در افزایش صلبیت برینگ داشته و باعث بالا رفتن دقت مهار شعاعی شفت می‏شود.
در رولر برینگ‏ها، رولرهای استوانه‏ای با رینگ داخلی و خارجی دارای تماس خطی هستند. و دارای تحمل بارهای شعاعی و محوری بیشتر و حتی قابلیت استفاده در دورهای بالا را نیز دارند. این یاتاقان‏ها به صورت یک ردیفه و چند ردیفه طراحی و ساخته می‏شوند و موارد استفاده زیادی را در صنعت دارند.
رولر برینگ‏های استوانه ‏ای دو ردیفه دارای تحمل بار بیشتری در جهت شعاعی می‏باشند و معمولاً برای ماشین ابزارهای دقیق مورد استفاده قرار می‏گیرند.
-    شکل اصلی رولرها و شیارها در رولر برینگ Cylindrical ، استوانه ‏ای است . هر چند شکل دقیقاً استوانه‏ ای آنها باعث ایجاد بیشترین تنش در دو سر رولرها و شیارها می‏گردد و این مسئله ممکن است باعث کاهش عمر برینگ شود جهت پرهیز از این شکل، مدتهاست که رولرها را با فرم سطحی لگاریتمی می‏سازند.
-    (رولر برینگ‏های استوانه‏ ای در ماشین‏های ابزار، تجهیزات انتقال نیرو، ماشین‏های لرزاننده (ویبراتورها) و به عنوان چرخ در وسایل نقلیه ریلی به کار می‏روند. آنها به عنوان برینگ شناور در موتورهای الکتریکی با توان متوسط به بالا و در ماشین ‏آلات عمومی ساختمانی نیز بکار می‏روند). رولر برینگ‏های استوانه ‏ای به دلیل وضعیت خوب غلتش رولرها و اصطکاک کم، به همراه قفسه مربوطه، جهت کار در سرعت‏های بالاتر مناسب هستند.
رولر برینگ‏های تک ردیفه و چند ردیفه با ضمائم کامل را معمولاً جهت تحمل بارهای سنگین با سرعت دورانی پایین بکار می‏برند.

در جدول زیر برخی از انواع آن مشخص شده است :

 

 

 

 

 

 


شرح قطعهشرح قطعه
N 41627 H300NUP211 FM/C3
BC1B441058AWJ 130×240-TVP
WJ 130×240-P-TVPNJ 211
NJ 2203 ECP431935-C
INA-V54276

  • دسته‌ها:

محصولات مرتبط

 نیاز به خدمات و محصولات شرکت دارید؟

برای این منظور می توانید از طریق لینک مقابل فرم مربوطه را تکمیل نمایید، واحد فروش خدمات شرکت در اسرع وقت جهت ارائه اطلاعات بیشتر و هماهنگی های لازم با شما در ارتباط خواهند بود.

 

سامانه اصالت کالا
3000151617

درباره ما

شرکت گسترش صنعت بلبرینگ ایران (IBC) در هشتم آبان ماه 1348 با مشاركت شركت SKF سوئد، تأسيس شده است. اين شركت، بلبرينگ و رولر برينگ‌هاي مخروطي را براساس مشخصات ارائه شده توسط ISO (سازمان استاندارد جهانی) توليد می كند.

دریافت کاتالوگ

اطلاعات تماس

  • آدرس کارخانه: ایران، تبریز، شهرک صنعتی منطقه غرب، شرکت گسترش صنعت بلبرینگ ایران
  • تلفن کارخانه: 3-04134451031
  • تلفن فروش: 04134450787
  • ایمیل: info@ibct.ir